onsdag 17 juli 2024

En inspelningsdag.

Inspelningsdag utan DK, utan Maria, utan Anna. Ensam i lägenheten i gorilladräkten. Den var så svår att andas i. Plötsligt hade den blivit det. Inte för att den någonsin varit enkel att andas i. Men nu tog det liksom stopp. Nu tänkte jag att jag nog dör, varje gång, att jag kommer kvävas, förgiftas, nånting livsavslutande. Svettades åter i den. Som en tättslutande plastpåse runt min kropp trots allt fluff. 

Kl 22 kom Polly och vi gick ner till älven. Jag skulle filma skymningen. Polly höll mig sällskap. Efter en timma var vi klara. Jag väntade på gryningen. Gick ut igen ca kl 02:30. Var ute i en halvtimma. Stod på en parkering. Filmade den ljusnande himlen. Måsar skränade. Gick in igen. 

Det visade sig inte vara någon större skillnad på en skymning och en gryning.

Sitter i köket, rostmackor med honung och svalnat svalt te. Himlen utanför är bullig och gyllene. Jag tänker att jag borde ut igen, filma mer. Ännu mer klipp av himlar. Redan uppe i ca 60 st. Moln drar förbi och dis flyter mellan husen. Jag vill vilja sova. Önskar komma ner i varv. Borsta tänderna igen och sedan somna. 


 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar