söndag 19 maj 2024

Sista plugget.

 Sista veckorna med plugg och det är som att jag njuter av dom. Att jag sitter här stressad med uppgifter, lite efter, lite snurrig, solsken ute och arbetsnätter som länkar samman dygnen. Och det är kul. Jag vill inte att det ska ta slut. Bara fortsätta i en evighet. Känslan av ungdom och känslan av att göra något. Såklart helt tom i skallen. Ofokuserad med musik i öronen för att då går det bättre än i tystnad. Nu ska jag iväg till arbetet igen, sista natten av fyra. Imorgon mer plugg. Prov tisdag. Prov torsdag. Klarar jag dom är jag klar. Och sen, när skolan är avslutad kan jag inte låta mig luras att jag är ung längre, för oj så jag låtit mig luras, valt att lura mig själv, då måste jag se mitt medelålders jag igen. Kanske får jag en trött rygg och lätta utmattningsymtom. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar