torsdag 23 maj 2024

Prov 2 i Hälsa- och sjukvård 2.

 Åt bara varma mackor med curry och banan i veckan. Klämde dom i våffeljärnet. Två per dag och en skål vaxbönor. Några kannor te och några ostsmörgåsar just när jag vaknat. Köket är helt nerstökat nu. Som jag slafsat och slarvat. Inte haft ro att styra upp, diska, torka av. Ostsmul och brödsmul och brända bitar som fallit av de varma smörgåsarna. 

Idag var sista provet. Kanske sista provet. Satt i ett klassrum. Jag, en till som gjorde prov och den vänliga provvakten. På en whiteboardtavla satt en inplastad sommarbild uppe med en magnet. Det stod glad sommar skrivet. Jag blev ett barn. Luta mig fram över bordet som en tonåring. Inget vuxet ville stanna i min kropp. 

Vet inte hur provet gick. Det var så trögt. Jag var så tom. Ekande tom. Letade och letade och kunde inte de långa orden och lämnade in provet efter ca 50 min. Hade 90 min på mig.  Men får jag åtminstone ett D som i Dåligt eller ett E som i Exceptionellt  Dåligt så klarar jag det iaf. Kanske en restuppgift. Åh, orkar inte omprov. Orkar nog en restuppgift. Jävlahuvudslöadumjävel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar