söndag 9 april 2023

Påskgodis.

 Var så sötsugen, kanske för allt godis jag åt igår. Var hos mamma, där fanns godis i mängder, två lådor och en skål. I den ena lådan fanns dragé ägg, i den andra Center, i skålen en massa färgrannt gelégodis. Allt hade köpts för påskkärringarna men ingen påskkärring kom och ringde på dörren och i stället satt jag där och fyllde munnen med nävar fulla av allt snarr. Mådde illa rätt fort men fortsatte trycka i mig. Hämningslöst. Fick huvudvärk och uppblåst mage inom 1 timme. 

Så idag kom sötsuget åter, starkt och kraftfullt och jag började plocka den torkade frukten och cashewnötterna ur müslin jag gjort tidigare i veckan. Kom på att om jag fortsätter så här kommer müslin bli så tråkig, bara havregrynen kvar så jag fyllde en skål med müsli och åt, utan fil eller yoghurt eller mjölk, för det hade jag inte hemma. Åt och tuggade och havren dammade mellan mina tänder, men det stillade suget och förståndet kom tillbaka och jag kokade pasta och värmde tomatsås och åt middag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar