söndag 16 april 2023

Födointaget.

Kom hem från jobbet ca kl 08. 

Min frukost bestod av 2 st virgin marys, 2 st hembakta frallor med skinka, ett antal inlagda gurkor, 1 stor kopp lapsang. Min mage började skvalpa. Sen fastnade jag. Stod still. För jag visste inte vad nästa steg skulle bli. I vilken ordning. Duscha eller tandtråd. Båda skulle ske. Efter en kvart av att ha legat på sängen med flackande blick tog jag en dusch. I duschen blev jag stissig av tanken på arbetet med att torka mig torr, smörja in, klä mig, hänga upp handduken på tork. Men det blev gjort. 

Då blev det dags för tandtråden. 

Tandtråden fastnade mellan mina tänder, de verkade ha suttit trängre än dan före. Om och om igen skedde det. Tråden gick av, fick knytas ihop, gick av igen på nytt ställe, tre gånger skedde det, gick av och fick knytas ihop, gick av och fick knytas ihop, gick av och fick knytas ihop. Tråden blev allt mer franssig och hal av saliv. Trånga utrymmen och vassa kanter blev dess öde. För varje gång tandtråden fastnade verkade tänderna förskjutas, stå tätare längre ner längs tandraden, problemet fortsatte uppstå. Efter tandborstning la jag mig  äntligen för att sova. Den stissiga blicken höll sig i, pupill med rastlös motorik. Blundande. Klockan var 11:32. 

När jag vaknade pga larmet kl 14 låg jag kvar. Snoozen fick mig att åka mellan groggy och sömn. Tog mig upp, drack 2 st virgin marys, åt 2 st hembakta frallor med skinka och färskost, en hel del inlagda gurkor och  drack 1 kanna earl grey.

Har trots vätskeintaget bara kissat två gånger idag. Eller kanske tre. 

Nu har jag ätit middag, potatisgryta, ris, chilisauce och bröd stekt i stekpannan. Flera glas vatten. Ännu törstig. Ska göra en kanna té. Kanske se Chabrol kanske se ´Til death do us part Kourtney & Travis. Kommer vela i mitt beslut och kvällen kommer bli natt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar