tisdag 18 april 2023

Den där blockningen.

 Jag blockade J för att jag inte ska hålla på och ringa och skicka sms och sånt. Inte som något straff mot honom. När jag läst det lilla han skrivit om mig tänkte jag att vänskapen inte var ömsesidig. Eller först då föll poletten ner. 

Tänk om jag hade ett ordrikt kraftfullt språk, så jag kunde uttrycka mig bättre om det här, om detta med J, för han har ett sätt med ord jag saknar. Han kan skriva, han är beläst. Jag kan rabbla filmtitlar och filmstjärnor och en och annan regissör, jag ser filmer och tycker att de är mer eller mindre bra, jag läser böcker långsamt och ibland mödosamt, jag pluggar komvux och upplever det som kämpigt, jag läser tidningen genom att läsa rubrikerna och ingresserna.

Mår så illa. Åt chips ikväll. Brynt smör och chili. Vill kräkas och dricka vatten. Munnen känns torrlagd. Tog en omeprazol. Har mörklagt mitt sovrum, det drar i mig när jag passerar dess öppna dörr, vill in där, in och slukas av det svarta lugna, ska bara orka tvätta bort mitt fejs. Detta att orka. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar