lördag 18 februari 2023

Feedback.

 För nån vecka sen skickade A sin kortfilm. Hon ville ha feedback då den började bli klar och hon behövde nya ögon. Filmen var välgjord, proffsig, har sett likande filmer men jag fann ändå intressanta vinklar och historier. Nån dag senare skickade B sin kortfilm och ville ha feedback. B:s film har varit på gång ett tag, vi pratade för flera år sen, det skulle bli hennes första, men åren gick och först nu har filmen blivit av. En stökig romantisk komedi med mycket av sånt jag ogillar - buskis, massa musik, nerviga närbilder med handkamera, symbolik bl.a. Men där satt jag helt golvad. Efter första titten började jag gråta. Överraskad av en film. Såg om. Såg om igen. Och ingen. Ville inte lämna deras värld. Ville inte lämna dem. Även nästa dag såg jag den några gånger. Kunde inte ge feedback, öste ur mig mina känslor, min hänförelse, min glädje över att ha fått se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar