onsdag 8 februari 2023

Majsan.

 Majsan fyllde ett år den 5/2 och nu har hon börjat löpa. Så slött av mig att inte kastrera henne. Heter det kastrera på honkatter? Iaf kan en göra det från att en katt är 6 månader gammal. Nu tjuter hon hest. Hon har svansen i en båge över ryggen och backar in i väggen och gnider sin rumpa mot den. Lyfter jag henne är hon hård och spastisk, hon kröker sin rygg bakåt, gnider sig mot mina händer med sitt lilla ansikte. Hon har verkligen ett litet ansikte, inte som Jussis enorma fejs. Hon väckte mig i natt vid fyra. Hon blir som ett vilt djur. Hon är ju alltid ett djur, men det märks inte när hon är en glad tuss som springer framför mina fötter vart än jag går, som jagar nåt jag viftar med och lägger sig på mitt bröst för att bli klappad. Denna lilla grumligt tjutande katt är nått helt annat, nån helt annan, ett sekretdroppande gnidmonster har hon blivit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar