torsdag 9 februari 2023

en löjlig karaktär.

 J har skrivit en bok. Den är inte utgiven. Han skickar på mejlen. Jag är en av karaktärerna. En löjlig en har jag blivit. Han har satt ord i min mun jag inte sagt eller tänkt. En kåt rasist som träffar kriminella män från mellanöstern. Han har antagit mycket. Han har antagit det mesta. Han har antagit deras etnicitet och att jag skulle tappat attraktionen pga att nån betedde sig för svenskt och lagligt. I hans bok är jag som min löpande katt med den jävla ändan i vädret, skrik, sekret och gnid. 

Jag ringer och säger att hon inte kan ha mitt namn, hon måste byta, folk får inte tro att den han skapat är jag. Han säger att han antecknat efter våra samtal. Han säger även att han skrivit om, att hon med mitt namn får säga det han tänkt. Kanske gör han det för att slippa konflikt. Kanske tror han ännu att hon är jag.

Känner mig så banal. Jag blev en banal karaktär i fiktion och är en banal person IRL. Jag försöker  banalt försvara mig, säga att det inte är jag. Varför känns det banalt att känna sig missförstådd. Om jag inte vore så banal skulle jag kunna fler ord för banal än banal. J kan säkert flera olika ord som betyder banal.

Har iaf bara kommit 57 sidor. Har ingen lust att säga mer om den bok han skrivit där hon som fått mitt namn bara är några få rader. Eller den är väl bra. Rolig. En person en verkligen inte vill dejtas anteckningar eller han får ju alla att komma så kanske det är värt det.

Ok, jag läser vidare. Bara några sidor. Där är jag igen. Ångrar direkt outfiten jag bar när han beskriver den. Varför ska jag klä mig så? Han skriver att jag har tjock underlagskräm på kinderna. SMS:ar J direkt att jag aldrig har underlagskräm på kinderna. Att jag bara har läppstift som rouge och då väldigt tunt pga att det är läppstift och skulle inte se klokt ut om det var tjockt. J svarar inte. Läser klart stycket i vilket jag blir kallad spröd, det gör mig nöjd. I det jag läser nu känner jag igen mig, jag säger saker jag tänkt om honom, blir förvånad att jag sagt det.

I duschen funderar jag på vad en underlagskräm är för nåt. Är det vad killar förr kallade brunkräm men egentligen är en foundation, eller är det en ansiktskräm? Kanske var det mitt solskydd han såg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar