fredag 29 juli 2022

Sommarens första bad.

 Började duscha dagligen i sommar. Min bästa sommarrutin. Den nytvättade kroppen. Håret som luktar balsam och ligger fuktigt i nacken. Har annars duschat varannan dag. När veckorna var heta i juni började jag duscha varje dag och har fortsatt. 

Köpte en bäddmadrass och dess första natten, alltså natten som var, så slukades jag helt av sömnen. Vaknade kl 11 med ett ryck. Mysan hade undrat om vi skulle hitta på något och jag var rädd att jag missat min chans och att hennes sug efter äventyr var över då det redan var lunchtid. Mysan var ännu kvar i sängen och lämnade den bara för att äta och sen tillbaka till sängs. Vi bestämde att cykla till Baggböle framåt kvällen.

Jag var vass och kantig och hon svarade med att vara likadan. Vi cyklade med en undertryckt spänning mellan oss upp till Baggböle. Vi tog ett dopp i älven som fick spänningen att släppa, vi blev sprudlande glada och cyklade tillbaka in till stan och åt middag på Max och köpte lakrits på godishuset och en unge ville Highfive:a mig och jag stirrade bara slött tillbaka på honom som svar. Vi skildes åt och hemma duschade jag och jag känner ännu badet i älven pirra i huden. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar