måndag 18 juli 2022

Semestern.

 En vecka har jag varit ledig nu,  då semestern började för andra gången i måndags. Idag är det måndag igen. Har varit på bio med systrarna, cyklat till Holmsjön med Mysan, har varit hos Mari och hennes bebis Harriet, har handlat ett olivträd till balkongen och gått en sen kvällspromenad med Marie, har handlat en pelargon, ätit middag hos mamma med mina systrar, fikat med Marie på Pilgatan och gått på Bio själv, där stötte jag ihop med Janne. Har fikat på Västerbottens museum med Ingunn och Christer. Har även sett massa filmer här hemma. Vädret har gått från ljuvlig sommar till mer klassisk blöt och kylig sommar.  Började med att sova dåligt och sen börjat sova bra. Har ett skav i mig, kanske pga trötthet och stress över en känsla av meningslöshet, så jag är vass och känslig vilket är en olycklig kombination. 

Idag ska jag tvätta och äta middag hos Ingunn. Vissa dagar har jag skrivit listor på vad jag ska göra, som att handla just olivträdet, kattmat och en ny foundation på strömpilen.  

Skrev till Linus med ett hopp om att vi skulle börja skriva på serien vi ska försöka oss på. Men han har semester och den vill han ha till augusti. 

Annat: Ätit fish tacos varje dag. Panerar fisken i panko, med kryddor i det uppvispade ägget jag vänder fisken i. Haft vitkål, tomat, lök, lime, koriander, majonäs med lime och gräddfil och en hot sauce med habanero på. Har druckit två Dr pepper zero och en cola zero. Druckit massor med te. Har duschat varje dag. Har en petflaska med pannkakssmet i kylen. Har inte tränat fler gånger till Jane Fonda-videon jag köpte på Itunes. 

Filmer jag sett: Thor - Love and thunder. Kupé 6. Annie Hall. Hannah och hennes systrar. stardust Memories, Alla säger I love you. Manhattan. Licorice Pizza. They shot horses don't they. First wives club.

Manhattan är så bra, men ju äldre jag blir, ju mer som ett barn ser Muriel Hemingway ut och jag sörjer att Woodys obehagliga sida blir mer och mer synlig.

Meningslös text det här. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar