fredag 29 juli 2022

Drömläggan.

 Går in på Hemnet. Alla gör så. Vissa mer än andra. Jag gör det inte så ofta. Men nu såg jag en lägenhet som väckte ett sånt habegär. Som gjort mig skakig över alla felval som lett till att jag inte har 300 000 kr på banken så att jag skulle kunna låna till köpet. 

Det var köket jag föll för. Den där bänken med fönster. Att stå där och se dagen utanför, se trädtopparna. Bre en smörgås och se en kråka flyga över svarta grenar en gulgrå vinterdag då våren, som ännu är en evighet bort, kan anas. Kanske se solen nudda horisonten i midvintern och nås av dess orange sken när dygnet mest är mörkt. Se knopparna bulla upp sig och spricka ut i löv och grönska. Se grönskan byta färg till gult och orange och rött och stå där och se ut i resten av mitt liv när allt upprepar sig. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar