fredag 29 juli 2022

Slutet av Juli.

Vaknade tidigt idag, var rastlös, slet tag i mobilen, nästan i sömnen. Ville inte sova vidare, ville fortsätta något som verkade påbörjat, men visste inte vad. Klockan var strax före sju, solen sken och när jag legat i sängen en  timma ville jag ut och bli värmd av morgonsolen. 

Rusade nästan ut. Gick ner mot stan. Det var lugnt och stilla. De som skulle till sina arbeten hade redan farit. Alla andra är kanske borta i en stuga eller på resa eller har siktet inställt på en strand eller nåt sånt en gör i slutet av juli. Gick genom universitetsområdet. Två herrar satt i solen och läste på något. Skuggorna var ännu svala. I centrum gick jag ner till älven, gick längs älven hemåt. Med sikte på den plats jag förrförra sommaren såg nån kliva ner i plurret för ett dopp, men där satt en ung blek man på huk och såg skrämd ut när jag kom. Lika skrämd blev jag av honom och pinnade vidare. Några hundra meter senare satt ännu en ung man på huk just i strandkanten. Han kurade ihop sig när jag klampade förbi.

kl 10 var jag hemma igen och åt frukost, två smörgåsar med ost och gurka, en kanna earl Grey. Har kissat mycket idag. Det har regnat för att klarna upp igen ikväll.  Tänkte att jag skulle se en skräckfilm, en sån där från 70-talet som jag brukar tycka är tjusiga. Men kvällen har inte blivit mörk pga molnfritt och då tappade jag sugen. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar