lördag 14 maj 2022

Musöron.

Igår kväll såg jag musöronen. När Mysan och jag gick hem efter en konsert på norrlandsoperan såg de större ut än tidigare på dagen och efter det av vi skilts åt såg jag ett träd som stod mot en södervägg vara nästan helt grönt. 

Idag är björken utanför mitt fönster, som nyss var svart och kal, gulgrön och plottrig. Jag gick till Strömpilen och på sina ställen såg det ut som sommar för att några steg längre fram vara kalt och bladlöst. 

Min kaprifol kan ha dött, eller fått sig en rejäl törn. Min polstjärna likaså. De båda hade blad på gång och sen stannade knopparna av och blev torra och faller av när jag rör vid dem. Köpte en flemmentanz på Blomsterlandet och hoppas att maj bjuder på värme och sol. 

Jag har ännu inte köpt en ny dagbädd, och varje dag av att inte ha köpt en ny dagbädd ger mig en känsla av att stora summor pengar sparas, nog stora för att någon dag snart göra ett köp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar