torsdag 5 maj 2022

Håret, håret, håret men mest om en promenad.

 Jag fick sova och så färgade jag håret och blev ung igen. Eller yngre. Eller ser bara inte ut som något grått  som smält fram under snön.

Var ute vid Mysans hus och sen gick vi därifrån in till stan igen. Vägen var slingrande och kvällen blev långsamt mörkare. Enda djuret vi såg var en sork som snabbt ilade över vägen. Vi gick i två timmar och nån hade en gammal Saab, en sån där bullig en som folk hade när de åt picknick vid damm- och kraftverksbyggen med medtagna bord och stolar på 50- och 60-talet. Saaben lät på långt håll. ivrigt och skärande. Så fräste den om oss och lämnade en doft av bensin som höll i sig i flera hundra meter. 

Vi handlade på Coop när vi kom till Tomtebo. Jag ville ha allt som verkade gott. Jag fick lägga band på mig och fick med mig stjälkselleri, chips, spansk korv, choklad, dipp och lakrits. När vi kom ut från Coop var det mörkt och Mysan frös och mina händer var stela för de var också frusna. Adam hämtade Mysan med bil utanför mig och sen åt jag knappt något av allt jag handlat och började se Dr Mabuse och den var så medryckande och fartfylld att jag höll mig vaken till kl 01.

Men här är bilder på mig och håret. Blir alltid så glad när jag färgat barret rött. Vet inte varför jag håller på med det där naturliga. Naturligt har aldrig smickrat mig och nu när det är gråsprängt än mindre.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar