torsdag 21 april 2022

Hopp om sommar.

Jag kan inte tänka mig att våren skulle komma av sig. Att det skulle bli snöigt och kallt igen. Morgonsolen skiner in, värmer golvet och när jag sitter i duschen med dörren öppen ut till hallen tänker jag att väldigt snart är det sommar, så snart att när jag kliver ur duschen, ut ur badrummet, så väntar en sommardag mig.

Jag borde köpa ett duschdraperi. Nån kastrull till också, samt tallrikar och glas och framförallt bestick. Nu kan jag bjuda väldigt få på middag. Samt en mutter till bordet så det inte blir så rangligt. 

Snön och kylan kan komma tillbaka. Den brukar liksom det. Nån gång i maj kanske, då kommer insta fyllas av bilder av nyfallen snö och små texter om det är ju femte maj eller nåt och ska inte västerbottensvintern sluta jävlas med oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar