tisdag 15 mars 2022

Vita påslakan.

 Jag shoppar. Fick ihop en massa, för mig en massa, sparpengar, en tidigare vinst för en film, royalties för en annan film, och precis som sist så bränner jag dem. I en iver och plötslig förälskelse köpte jag en dagbädd i brun sammet. Brun sammet är magiskt. Mitt ivriga köp får det att svindla. Ibland vill jag kräkas. För det kan ha blivit så fel, det var inte den jag bestämt mig för, den jag beställt tygprover till. En spänd väntan på dagbädden har börjat. Att få soffan såld snabbt så dagbädden kan ta dess plats. Jag köpte en matta till. En likadan som de två jag redan har i vardagsrummet och sen en vägglampa då jag fick självförtroende att jag kan borra upp grejer på väggen efter att jag för några veckor sen borrade upp kökslampan i taket och sen en på väggen i vardagsrummet. Och en till ljusslinga till balkongen, då jag redan köpt två istället för att noggrann letat den jag vill ha, för jag har haft en tydlig bild. Men jag kunde inte stoppa mig med det köpet, började leta vidare, började scrolla de mattor jag drömt om. Fegar ur då de redan är dyra och tullar kommer till då de säljs från japan och då plötsligt tycks andra mattor utan tullar, de som går för 2500kr, billiga. Jag köpte ingen. Känner att vad som helst kan ske nu, att jag kan få en impuls och köpa en lila blank piedestal. Eller en pall som är mjuk och luddig. Eller stolen Wiggly i kartong och med det ge katterna en mycket dyr och vacker klösmöbel.

Jag klarade kursen och det närmar sig vår. Solen skiner så kvällen är nästan ljus. Kl 18 har det ännu inte blivit mörkt. 

Har tvättid idag. Ska tvätta med parfymfria grejer då jag fick sådan astma av de med parfym. Kommer sakna lukten, det var så ljuvligt tills det bara blev en massa hosta av det hela. 

Har bäddat sängen med vita påslakan. Det känns som att försöka leva en fantasi av ett fläckfritt liv.

*Jag är stressad över att sälja soffan. Jag har sänkt priset flera gånger, sammanlagt 50%, och ändå har inte soffan legat uppe ett dygn. Jag är dålig på väntan. Bilderna jag la ut blev så fula, nästan grå. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar