onsdag 9 mars 2022

ett par dagar i mars.

Jag klippte mitt hår när jag duschade efter min arbetsnatt. Jag tänkte tanken att jag inte orkar se det nytvättat och fnasigt sprött och tog en sax och klippte rakt av ca 7 cm och sen gjorde jag nått slött försök att snygga till det men kände att jag inte riktigt brydde mig nog mycket. 

Signe kom på kvällen och vi åt och såg film och det var underbart. Sen när hon gått la jag ut bilder av mitt hem på Pinterest och tänkte nu kommer de bli omtyckta och sparade av andra och så somnade jag med en förhoppning om att bli upptäckt och sedd och att något nytt ska ta fart.

Dagen efter mötte jag upp Jonna kl 10 på lärcentrum i gamla wasaskolan och vi satt i ett klassrum och det var så längesen jag gjorde det och allt var så vant och hemma, de breda fönsterkarmarna, lysrören i taket, korridorerna med bänkar. Här fanns två pedagoger, de gick runt, hörde om några behövde hjälp, de log och pratade mjukt. Ingen av dem var vårdlärare och runt om oss satt folk och verkade läsa in gymnasiet. En läste om konst för jag hörde att de pratade om Louvren och Da vinci och en annan läste engelska och pedagogen sa att hon hade avancerad engelska i sin uppgift. Till oss sa en av pedagogerna att en kan plugga tjugo min i stöten för en lär sig bäst de första fem och de sista fem och vi tyckte om det rådet och försökte anamma det. 

Jonna och jag åt lunch på Tonka och tappade sedan peppen. Vi satte oss på Bibblan och försökte knappt plugga. Vi gav upp och bokade ett grupprum för morgondagen och sen spenderade jag över tusen spänn på en kaktus, en strandkastanj, en ny elvisp och lapsang te. Vi skildes åt. Jonna tog en buss och jag knatade hem. 

Hemma försökte jag hålla mig vaken och det gick för jag somnade inte och när klockan blev 21:30 började jag obsessa över en grå modulsoffa till klockan 23:30 och om jag bara varit lite tröttare hade jag köpt två moduler och spenderat 27500kr så där och det hade nog varit kittlande och ljuvligt och skrämmande att vakna upp till det idag och jag önskar lite att det skett, för jag vill nog längta efter en soffa och inte tänka på hur det kan stå till med världen om 6-8 veckor, vilket är leveranstiden, men vem lurar jag, tänker mest på hur rund jag är om magen och om hakan och halsen, att min viktökning sätter sig så osmickrande och det är tankar svåra att släppa, men modulsoffan i färgen warm Clay fick mig att tänka pirrigt på något, pirrig än, kan jag spara ihop 27500 kr snabbt? är det möjligt? För de pengar jag har borde jag lägga på ett nytt feminint fejs.

Under natten hade jag mardrömmar jag inte kommer ihåg, men vaknade i rädslan och somnade in i den igen för att vakna rädd åter och så höll det på och sömnen tycktes grå som sammet i nyans warm Clay och trots att jag så suktade efter soffan i färgen warm Clay så var natten en skräck som bara pågick.

Idag satt Jonna och jag i det grupprum vi bokat. Grupprum Klura och dagen var lika mjölkvit som igår och jag kände mig bakis och sa att jag inte ska äta socker men åt ändå en dumleklubba, en semla och när jag nyss kom hemen ask tjärtabletter och när det sista i asken var uppätet och det fanns det vita söta pulver som täcker dem på bordet slickade jag bordet. Men innan jag slickade bordet, medan vi fortfarande satt i grupprummet klura, kändes hjärnan svullen och jag lärde mig nog ingenting. 

Och inte har någon av mina bilder på Pinterest blivit sparade i någons mapp, fast det gått tre dagar snart. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar