tisdag 22 mars 2022

Vårvinterdagar.

 Det blev varmt ute. Nio grader och en värmande sol känns som sommar efter en vinter som varit iskall och fuktigt rå omvartannat. Vintern  är inte slut än. Det är vårvinter och kylan kan komma tillbaka, en gång i april, för tio år sen, då vi spelade in Ta av mig, var det minus 12. 

Jag köpte ett litet bord över min prisklass. Jag väntar ännu på dagbädden som ska komma på torsdag. Jag tycker inte längre att jag är så fruktansvärt ful och min mobil fylls åter av selfies. Den nya ljusslingan på balkongen är för stark och klar i färgerna och det gör mig rastlöst orolig, som att det är ett problem jag måste lösa och inte en situation jag med lugn kan finna mig i. Jag träffar vänner nästan varje dag. Nån hade sökt på meningen: tights kläder fittan syns och funnit bloggen.

Det är ännu krig i Europa.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar