måndag 7 mars 2022

Handla tonfisk.

 Efter jobbnatten gick jag till kvantum och handlade. Ingredienser till en tonfiskröra och olika former av godis i form av bilar. Min syster Signe kommer över ikväll och vi ska äta ihop och se filmen Titane och pga det ha blir det bilar som tema på våra snacks, iaf en del av dem. 

Jag snurrade runt bland hyllorna och köpte det denna tonfiskröra skulle kräva. När jag kom till hyllan med tonfisk var den länsad, även de andra konservhyllorna såg öde ut. Tänkte att det var ju klantigt att laga mat som har konserver i tider av bunkrande, borde vetat bättre. Köpte serrano istället.

Sen gick jag hem på blöt grå is där gruset sjunkit ner så den blivit full av svart små hål likt stora porer på en näsa och när jag tänkte på det började det klia över kroppen. Himlen vara lika grå som isen på vägen, bilar bildade kö och folk skyndade fram till sina arbeten och det var skönt att lämna natten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar