tisdag 15 mars 2022

Eftermiddag och kväll den femtonde mars år tjugotjutvå.

 Tog selfies I tvättstugan. Först blev jag positivt överraskad för jag såg så smal ut, så slimmad, kindben och raka linjer, tänkte att det berodde på att jag kissat så mycket det senaste dygnet, att jag inte var vätskefylld. Sen zoomade jag in och såg hur koppärren på hakan fått rynkor, hur det finns en rodnad just nedanför halsen och att halsen är veckad av löst skinn. Så zoomade jag ut och såg inte mer på bilderna men tänkte på dem hela tiden. 

Var på middagsteater med Knutte. Han är konstnär och en älskad sådan. Alla medelålderskvinnor i publiken är stora beundrar av honom. Kanske inte alla, men många. Det kändes fint att vara i sällskap med någon så uppburen. 

Monologen handlade om våra skuggjag, om Dorians Grays porträtt, om Dr Jekyll and Mr Hyde och lite till. Slutet var häftigt, hur denna kostymklädde man ställde sig som en dödsgud och sträckte ut sin tunga mot oss. Allt vasst i hans ansikte blev ännu vassare. Önskar att någon skriver en huvudroll i en film till Hans-Ola, jag kan inte, jag är för självupptagen, mina filmer handlar om det jag tror mig kunna. Drabbades av stress när Hans Ola pratade om åldrandet och ungdomen i Dorian greys porträtt, förstod Dr Jekyll And Mr Hyde för första gången och kände mig drabbad. Att en del av mig tagit över, den delen som balanserar på bitterhetens rand och bara vill hoppa däri. Jag minns inte hur mitt andra jag var, just nu tror jag knappt att det funnits. 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar