fredag 18 mars 2022

Fredag morgon innan lite sömn.

 Ska väl duscha och sen sova lite och så ska jag vänta på en matta. Har kommit hem från arbetet, sitter nu bara här, dricker te. Köpte en kaktus på Ica kvantum efter passet. Stack mig på den genom ryggsäckens tyg. Köpte ett bord på en sidan just innan jag skulle till jobbet. Under kvällen hade en laddning byggts upp, en som bara skulle kunna brytas av ett köp. Blev som vanligt fylld av skam, lätt sorg och pirr när jag gjorde betalningen och tänkte att nu har det skett, ett litet bord för 4000kr på rea som jag såg för första gången fem minuter innan jag swischade betalningen via klarna.

Tänker på dagbädden jag köpt. Väntar spänt på dess ankomst. Jag tänker att liggandes i den kommer själen bli mjuk. Det är i den jag sträcker mig ut och slappnar av, slumrar och ser bort mot fönstret i rummets andra ände och önskar inget annat. Så, precis så, kommer det bli för mig när den bruna dagbädden är här.

nån har sparat en av de bilder jag la upp på Pinterest av mitt hem. Jag gick igenom den map hon kallade interior och såg alla andra bilder hon sparat. Försökte bedöma om hon hade smak, kom inte fram till något.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar