tisdag 8 september 2020

Madrass.

Vaknade,  ville inte vakna. Klockan var 10:20 och det kändes tradigt med en ny dag. Var trött också. Lyckades inte somna om men låg kvar och först närmare kl 13 åt jag min frukost. 

Cyklade till Ikea. Ute på köpcentrat köpte jag en hålslagare på Akademibokhandeln. En röst genom högtalarna påminde med jämna mellanrum om att Hålla avstånd. Köpte en skumgummimadrass som jag fick balansera på pakethållaren hem. 

Denna madrass ska jag sova på nu, fram till sängen och den andra madrassen kommer i början av oktober. Den andra madrassen är också en skumgummimadrass. Har sovit på skumgummimadrass sen alltid och min rygg är ännu utan besvär. Snart 42 år, 185 cm lång, med ett jobb som innebär lyft och annat slitigt, vågar jag inte bryta detta vinnande koncept. Dock har min gamla madrass börjat falla i bitar, smulas sönder likt pulver.

I oktober ska madrassen jag köpte idag rullas ihop och tas fram när gäster kommer. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar