onsdag 9 september 2020

Den stora flytten.

 Kan knappt sova. Ligger vaken till efter fyra. En iver, rusande puls. Min hjärna snurrar. Skrev i ett mejl till en vän att den stundande flytten är det största som hänt mig. Så känns det nu. 

Att ta besluten. Vilken soffa. Vilken säng. Att impulsbeställa en fåtölj jag inte hade tänkt. Soffan som utgick i den färg jag önskat. När jag väl beställt låg jag vaken till klockan 9 morgonen efter. Låg med en fasa inför köpen, en längtan till deras ankomst. Förtvivlan och hopp. En rastlös väntan. En väntan som kommer pågå in i oktober. 

Vadar genom grejer i den lya jag ska lämna. Allt är framdraget. I drivor. I staplar. Jag tänker att jag ska rensa. Så rensar jag lite. Slänger flera kassar med grejer. Men drivorna ligger ännu lika ståtliga. Staplarna reser sig lika högt. Står rådvill inför nästa steg.

Är rädd att ett hinder ska dyka upp, att ett krokben läggas så min plan går i kras. Den där flyttfirman kommer och packar mina grejer på måndag. Den då jag flyttar helt och hållet om några dar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar