söndag 6 september 2020

I den nya läggan.

 I tisdags fick jag nycklarna till lägenheten, postfack och tvättstugebokningen. Jag var där den dagen, var där igen på torsdagen. Gick förbi igår och cyklade dit idag. De har börjat måla väggarna och burkar står framme, golvet är täckt av papp, avrivna tapetflagor ligger på pappen som täcker golven. Plast för en dörr och en annan dörr är nedmonterad och flyttad till klädkammaren. 

Jag går dit för att se om den verkligen finns. Att det inte bara är en dröm. I dag, då jag egentligen bara hade som ärende att se lägenhetsnummret för adressändringen, gick jag in. La mig på en fläckfri plätt på pappen som täckte vardagsrumsgolvet. Jag låg med mitt huvud på ryggsäcken och såg hur solen träffade Häggens blad utanför fönstret. Bladen har börjat gulna. Det känns så tidigt, men kanske är det dags. 

Jag funderar på vilka möbler jag ska ha. Den soffa jag planerat köpa har utgått och nu är allt upp och ner i mitt huvud. Att bestämma sig för en ny soffa är inte alltid lätt. 

Idag har jag inte rensat något. Bara scrollat efter soffor och fåtöljer. Drömt och fantiserat och känt ivern pulsera bakom ögonen. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar