lördag 12 september 2020

Den stora flytten no. 3.

Igår ringde målaren och sa att han var klar. Jag ropade till. Sa: skojar du!? Nä sa han. Det är grejer kvar för snickaren att göra, men du kan börja fixa i lägenheten nu. 

Min puls ökade. Var så glad. Trots hunger hastade jag iväg. Packade lite grejer i ryggsäcken. Framme rullade jag ut madrassen. Hängde upp saker på galgar i klädkammaren. Sen gick jag från rum till rum till rum. Solen strålade och min hunger tog i och jag ville ändå inte lämna lägenheten. 

Hemma, när jag ätit och såg det skymma packade jag en kasse och ryggan åter full med grejer. Cyklade iväg och placerade ut det lilla jag fått med mig. Gjorde en gir till hem och åter. Skymningen gick in i sin slutspurt och det var mörkt när jag var hemma. Har inga cykellysen därav detta race att hinna innan mörkret. Lämnade cykeln och promenerade en sista vända. Kasse i händer och grejer i ryggsäcken. Blev kvar i lägenheten. Igen utan vilja att lämna den. På måndag kommer flyttfirman, de packar och för över. Men jag tänker att katterna och jag flyttar dit ikväll eller imorgon. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar