fredag 4 september 2020

Himlen.

 Sov dåligt. Vaknade tidigt och låg i sängen från 5 till närmare klockan 8. Då hade jag somnat om. Var därför kvar i sängen och vaknade med ett ryck kl 11:33. 

Stannade hemma och rensade och packade i flyttkartonger. Tiden gick och det blev mörkt ute. Det var iaf mörkt inne. Gick ut med sopor. Trapphuset hade släckta lampor och jag tänkte att nu är det sent, så pass sent att trapphuset fått nattbelysning. Gick upp för trappen. Såg ut genom dörrarnas glas. Lysena på gården var tända och jag öppnade först den ena dörren och sen den andra och stod därefter ute. 

Över mig var en vit himmel där gråa tunna moln i en rasande fart drog fram. Som att jag kände jordens snurr. Gick till soprummet. Fortsatte se på himlen. Den ljusa vita himlen hade även en gnutta blått i dess topp. Nu visste jag inte längre om det var kväll. Var det bara en mörk eftermiddag? Trasiga belysning i trappen? Gick in. Ner till min lägenhet. Fram till datorn och för att se vad tiden var. Klockan visade på 20:23. Jaha tänkte jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar