torsdag 26 april 2018

En vårdag

AK och jag promenerade ut till Mariedal/ersboda. Till Området med bara bilvägar och stora lådor till butiker. Ingen bor där. Folk jobbar och handlar. Vi gick på Rusta, Skohuset, Jysk, Gränslöst, Coop, McDonalds, Cirkel K, Myrorna och tillbaka till Rusta. Solen sken och vi sa upprepade gånger att det var härligt väder. Väder som i en dröm, fyllde jag i med en gång. AK letade klädställning, jag en skurmopp. Vi kollade alla alternativ i alla dessa butiker, eller vissa gick vi in i av ren nyfikenhet, som Gränslöst. Där fanns mat och dessa sötsaker som mina systrar och jag älskar. Baklava och Turkish Delight. Var tvungen att filma utbudet och skicka till dem. OMG fick jag som svar.

Vi åt på McDonalds och hon i kassan log oroväckande mycket. Som att min uppenbarelse i sig var rolig. Eller min beställning. Qp Cheese & Co. En grönsakslös klassiker, om en inte räknar Saltgurkan och löken som grönsaker. Och hon bara log stort, som att hon skulle brista ut i skratt.

Små regndroppar föll när vi lämnade McDonalds och vi funderade på kaffe inne på Cirkel K. Men istället stod vi där handfallna innan vi konstaterade att regnet var så lätt och smått och ofarlig att vi lugnt kunde trotsa det på vägen till Myrorna. Myrorna bjöd på inga fynd.

Vi vände hemåt, in på Rusta, köpte det vi skulle ha, hon klädställningen och jag skurmoppen. Plus att jag köpte hantlar. Sen tog vi bussen hem. Hemma igen tog jag fram cykeln, drog den till en effektiv pump utanför universitetet och cyklade på den tillbaka hem. När jag svängde upp på den stora grådammiga gården, flög tre sångsvanar över den gråvita himlen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar