lördag 23 april 2011

Annalisa Ericson är död

Hon var så snygg, elegant. Hon scendebuterade som såpbubbla, sex år gammal år 1920. Hon dansade, sjöng och spelade på scen och på film. Och hon var snygg. Snygg in i det sista, för få har åldrats så väl som hon.

Ska nynna När Jag Blåser Lätta Bubblor idag, fast det gör jag nästan varje dag, den är nynnvänlig och fin.

"när jag blåser lätta bubblor, skimrande mot himlen blå, stilla på färd, bort mot en värld, dit mina tysta tankar gå, men lyckans bubblor mista snart sin färg och glans, liksom mina bubblor brista i sin första lätta dans, längtande jag drömmer var dag om lyckans fagra land, luftiga slott, skimrar i blått på en förtrollande strand, slottet är fyllt av kristaller, pärlor och röda koraller, när jag blåser lätta bubblor, skimrande mot himlen blå, stilla på färd, bort mot en värld, dit mina tysta tankar gå . . . "


1 kommentar:

  1. För några dar sen avnjöt jag filmen "Kyss henne!" med bl.a. Annalisa Ericson. Sen kollade jag lite om henne på nätet och då hamnade jag HÄR, mitt i din fina blogg. Tack för det, Annalisa!

    SvaraRadera