onsdag 9 mars 2011

dagens filmer

1- Som hund och katt. Alltid fint med rara hundar och en ond perser som vill ta över världen.

2- Fuck you, fuck you very much. Om Leila K. Upptäckte henne sent. Upptäckte henne med Electric. Men nog visste jag vem hon var innan dess. Alla visste nog vem Leila K var. Farfar hade pekat på henne en gång, hon var i teven då då hon slog igenom, hon hade trasiga jeans och stort hår. Farfar sa: det är för att du vill se ut som dom som du har trasiga jeans. Jag hade trasiga jeans för mina jeans gick alltid sönder på knäna och jag tyckte det var jobbigt att köpa nya. Men farfar köpte inte min förklaring. Han hävdade benhårt att jag lät mig påverkas av mina musikidoler. Sen ifrågasatte han om det var musik. Det sa jag att det var. Sen sa jag att jag lyssnar på frank sinatra, jazz och klassiskt. Men det verkade han inte ta in. Farfar har aldrig varit en lyssnare.

Egentligen hade jag bara velat ösa lovord över Leila, över filmen fuck you . . . men det blev om farfar och jag en sommardag tidigt 1990-tal.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar