söndag 18 december 2022

Fjärde advent.

Det blev inte ljust idag. Men ändå inte mörkt nog för den reflex jag tappade i postombudskassan och fick leta efter på golvet. Iaf tänkte jag det när jag slog fast den runt min jackklädda handled igen. Klockan var väl efter 13 typ. Som att en brungrå haze lagt sig över den nyss så krispigt vita snön. Hade svårt att bedöma avståndet till marken när jag gick, då även luften och himlen slukats i det brungråvita.

Hade ryggsäck och mössa och den stora täckjackan och så reflexerna. Jag kände mig inte vuxen. Lite hängig. Allt snor som forsat de senaste dagarna har börjat sina, men ändå inte helt slutat rinna . Hade handlat blodapelsiner, grovt rågmjöl och alldeles för mycket kabanoss av coops egna märke. Hämtade ut de julklappar jag fått av arbetet och när jag fick paketen i min famn for reflexen i golvet och jag fick böja mig och se vart den rullat.

Julklapparna från arbetet är från en sida där vi får 6 st diamanter att handla för. Diamanterna ska få det att kännas lyxigt men det känns bara bluffigt, som en dålig raggningsreplik en väljer att tro på en annars trist kväll. Effekten blir iaf i båda fallen att jag känner mig billig.

För mina 6 st diamanter köpte jag en ljuslykta, en knivslip och ett drinkblandarset. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar