onsdag 1 juni 2022

Majsan?

När jag vaknade igår så var Montzi och Jussi i sängen. De såg på mig och sen rusade de iväg till köket med hopp om att jag skulle gå dit och ge dem mat. Jag tänkte att till kvällen kommer det vara annorlunda och att jag inte kan förvarna dem på att en ny katt ska flytta in.

Mika hjälpte med mig skjuts. Hon hjälpte mig först med hur premier pro funkar, för jag hade kört fast med klippningen av filmen som hon är producent till. Sen åkte vi och hämtade katten. Hon var så fin och har en bror som ser likadan ut.

Den lilla, som kanske får heta Majsan, gick nyfiket och självklart runt här hemma. Jussi och Montzi blev förstelnade med vaksamma blickar och fräs då den lilla tussen  kom för nära. Så är det ännu, dagen efter. Hon tumlar runt och de två äldre vakar/övervakar/stirrar.

En oro har spridit sig i mig, att jag skulle av misstag fått med mig hem hennes identiska brorsa, den katt som i slutet av sommaren ska flytta till Rumänien och bli en avelshane.

Just nu ligger de alla och sover, de har druckit men inte ätit något. Läget är ännu spänt. 

Otroligt hur framåt och oförskräckta kattungar är. Hur de nyfiket tågar fram och tar plats och söker upp en främlings knä och somnar där i. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar