lördag 7 november 2020

Innan arbetspass.

 Sov till klockan 15:30. Somnade kanske just före kl 10. När jag vaknade visste jag att det var kört med mer sömn för jag ville inte sova en stund till. Jag ville ligga i soffan och se serier. Jag ville dricka te och äta glass. Efter en timme klev jag upp. Gjorde i ordning mina matlådor, en slags snackslåda med pickles, ost och skinka, två overnightsoats av havregryn, äpple, kardemumma och yoghurt. Kokade kaffe, lyssnade på Lantzkampen. Tog en alvedon och en Ipren pga huvudvärk sen igår. När jag ätit min frukost dök jag ner i soffan, sett the morning show, sminkat mig, druckit te. Om ca 20 min ska jag gå hemifrån. Det skymde när jag vaknade och nu tycks det beckmörkt utanför. Lyssnar på Verdis Requiem. Huvudvärken släppte.

Nyheten som fyller alla utrymmen är att Joe Biden är USAs nya president och Kamala Harris Vicepresident. En gnutta hopp spirar, en utandning av lättnad. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar