måndag 16 november 2020

I väntan på provsvar.

 Imorse var mamma förbi med ett test. Hon hade även handlat mat och godis åt mig. Hon ringde på dörren. Jag spritade mina händer, drog på mig ett munskydd, tog in matkassen och testet som mamma ställt just utanför min dörr, medan mamma satt i trappen utanför och väntade. Gjorde enligt instruktion testet och drog på mig ett nytt munskydd med nyspritade händer och la sen testet utanför dörren.

Imorgon, eller i övermorgon, får jag svar. 

Mår ganska bra. Lite trött. Ibland febrig. Hosta. En förkyld röst. 

Om jag inte har Covid så är det hela ett mysterium. 

Sett hela fjärde säsongen av The Crown. 

Orolig att jag vid rapporten på lördagsmorgonen ska ha smittat kollegor. Hostan som kom på vägen hem, i den grå gryningen. Hade just handlat på Ica. Kände mig stark och nästan rusig. Den tuffa vecka jag klarat av, bristen på sömn, att min kropp och mitt humör ännu inte vikit. Att jag slutit upp och gått ut extra. Så hostade jag till. Tänkt att det kanske var den friska luften, men hostade till fler gånger under min raska promenad hem och hemma kröp jag ner i badet. Lyssnade på Podd. Efter badet åt jag två frallor med spansk salami på, la mig sen för att sova och när jag vaknade var det tydligt att jag hade symtom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar