fredag 6 november 2020

Efter stormen.

 Det var storm i måndags. Såg hur regnskurar rusande fram mellan husen, likt spöken i farten, vilsna på drift. Fick meddelande av min syster, hennes arbetsplats som ligger i en tillfällig byggnad, rest medan det nya byggs, gungade i stormbyarna. De drabbades av sjösjuka och kände sig oroliga att bygget skulle rasa samman. Jag blev lättad när hon meddelade att hon kommit hem i säkerhet. 

Dagen efter sken solen och det var milt. Ingen vind och jag gick ner till Haga för att få en bild inramad. Sen strosade jag runt på stan, gjorde några ärenden. Gick längs älven hem. Solen studsade i älven och bländade och jag fick kisa. Träd hade knäckts i stormen. Det fanns folk och fordon och sågar som rensade upp längs vägen.

I trappen upp mot min dörr möter jag en man med en stor låda full av krossat glas. På hans jackas rygg står det nåt om en glasfirma. Så nånstans upp i huset hade ett eller flera fönster krossats av stormen. 

Dagen efter skickar mamma en bild från Nydala, hon skulle cykla runt, men träd låg fallna i drivor över vägen och hon hade fått leda cykeln för kunna ta sig fram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar