onsdag 16 maj 2012

Så klart är jag trött. När är jag inte det, fast jag ljuger nu när folk tittar på mig och frågar om jag är trött. Då säger jag nej. Jag motar olle i grind. Säger jag att jag är trött blir jag trött, när jag ljuger att jag är pigg måste jag hålla lögnen sann och försöker då tindra vaket. Fast frågan om man är trött gör mig trött, den frågan suger faktiskt, särskilt när frågan är mer som ett påstående.

Annars blev jag snygg på bild idag. Vi möts varje år vi tre, vi sminkar då en ungdomsteaterfestivals alla tonårsgrupper. För två år sen tog vi bilder av oss, oj så många gruppfoton, vi såg på dem idag. Vi hade tagit nya också, alldeles dagsfärska. Kan ni tänka, jag var snyggare idag än för två år sen. Och knepet är: mer smink och snygga kläder. Säkert. Den funkar toppen. Den här gången hade jag tiara, bar den upp och ner som Anita Ekberg vid fröken sverige 2001.

Synd att jag inte har bilderna, synd att de finns på arbetsplatsens dator. Kanske ska jag be få dem skickade så ni får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar