torsdag 24 maj 2012

Jag träffade Kattis idag och solen sken varm över oss. Precis så som jag hoppats. Kanske var vinden lite sval på cykeln, men stilla inne bland husen i centrum var det så nära sommar vi kommit detta år. Folk hade kortbyxor och kortärmat. Vi köpte varsin islatte som visade sig vara osötad och det var en besvikelse. Vi satte oss i rådhusparken och där satt vi i en timme.

Jag drog för att möta Signe och Kattis åkte med mig en bit, vi cyklade i bredd på halvöde gator och hade svårt att höra vad den andra sa. Innan den stora uppförsbacken lämnade Kattis mig och jag mötte upp med signe en bit senare.

Signe och jag strosade i skogen. Där var tyst och Signe gjorde mig uppmärksam på att jag använder ordet magiskt om allt som är bra. Och detta var magiskt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar