måndag 7 maj 2012

Mysan och jag tog en promenad igår. Vi mötte regn, hagel och solsken där ute. Ett tag sökte vi skydd på östra station, vi åkte hissen tre gånger, första vändan var vi upptagna av kortet här nedan, så vi missade själva resan. Hissresan är sne med fönster åt det håll man åker och åt det håll man lämnar.

Vi köpte take-away kaffe i pappmuggar med plastlock på finas på Ålidhemcentrum. Vi fick en flashback, vi mindes då vi sprang omkring på stan och lekte Lindsay Lohan med take-awaykaffet i högsta hugg, ett kaffe vi sedan bytte till Cola Light. Det här var år sen, innan mysan blev tvåbarnsmorsa, innan vi fyllt trettio. Innan en hel del grejer faktiskt.

förövrigt är jag i en period av att inte klä mig så snyggt. Som ett avstånd från chict. Som ett nedtramp i ungdomsmode jag är för gammal för. Resultat är ändå att jag ser ut som en avdankad medelålders skådis som haft sin peak med ett nästan genombrott för femton år sen och nu bara drar runt utan koll, utan hopp, utan mål. Snart ska jag börja klä mig snyggt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar