fredag 23 mars 2012

Vi åt Ostron igår. Och musslor. Det var planerat sedan så länge och dagen så efterlängtad och när dagen kom och jag satt i möte såg jag att jag skulle ha ett publikrep på kvällen, då när vi skulle äta. JAg stapplade in på Ingunns kontor och vår middag flyttades fram en timme.

Vi hade olika ostron, holländska, två sorters franska, och varsin flaska bubbel. Två flaskor champagne och två flaskor annat bubbel och en halv flaska fulrött. De musslor vi åt var enorma, som feta små kycklingar i skal. Allt var så gott och chillivinäger till ostron var magiskt eller en hit eller så jädra gott.

Det var Ingunn, Anna, Sven, Mysan och jag. När sista droppen bubbel var urdrucken och fulvinet smuttades på planerade vi en resa, till Ingunns stuga vid atlanten. Där ska vi plocka våra egna musslor och fånga vår egen fisk under några dagar i Juli.

1 kommentar:

  1. Jag får låna en lite större bil för resan till Atlanten. Jag vill att alla ska med...Jana, Ingunn, Anna och Mysan.
    /Sven

    SvaraRadera