torsdag 29 mars 2012

Min kompis och jag drog på gallerier igår. På det första träffade vi min vän Ida och där tog ida och jag beslutet att gå på operan ihop samma kväll. På det andra galleriet var allt gjort av funna och fådda saker. Det var ett rum med böcker som hittats, det var teckningar på en vägg, tecknade på papper som hittats. Där bjöds det på fika också, bakat på fynd ur containrar. En stereo spelade The Doors från ett kassettband. När vi gick försökte vi få igång ett band med Jan Johanssons Jazz på svenska men ljudet skar och svajade. Utställningen gjorde mig glad, som ett besök i en annan tid där allt var rosaskimrande och gott.

På kvällen mötte jag upp Ida, vi åt på bishops, hon en burgare och jag fish n´chips som jag öste malt vinäger över. Vi gick i den ljusa kvällen till operan och såg Carmen. Hann hastigt krama om Mysan som jobbar där. En polis dök upp och letade en försvunnen man. Sen var kvällen slut.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar