lördag 17 mars 2012

Var en sväng till Luleå idag. Fick höra att jag var divig för att jag ville bli hämtad hemma av bilen vi skulle åka med. Det var inte divigt, det var helt rimligt så tidigt på morgonen.

Vi provspelade två skådisar. Det var spännande och jag var nervös. Sen var jag lycklig över att vara i Luleå, älskar och romantiserar allt norrbottniskt, så jag såg ut över det frusna havet och drömde om att bo där. Nu hann jag inte se mer än teaterhögskolans lokaler, en dålig restaurang och willys. Och hann mycket hastigt träffa min vän mari, vi gick en runda på willys, vi skrattade och sa vi hej då.

Sen åkte Zandra, Victor och jag hem. Vid den västerbottniska gränsen köpte jag en läsk med kokos och annanas smak. I väskan hade jag två små lådor lakristpipor från willys. Jag drack och åt i baksätet där jag satt och himlen var fortfarande ljus när vi kom hem.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar