söndag 11 februari 2024

Den glödande isen

 Handlade på Ica igår kväll, nära kl 19. På vägen hem, lite svulten, lite skör därför, såg jag is på en bro över en bilväg glimma rött från stoppljus och baklyktor på bilar. Den röda glöden flyttade sig ut efter bron i den takt jag närmade mig. När jag kom nära nog för att snart svänga och gå över, syntes inte det röda något mer, isen var klar och nästan omärkbar. Jag gick över, gick ner för backen, gick hem. 

Men där och då hade den rödfärgade isen berört mig mycket, i nån minut, kanske inte ens det, kanske 45 sekunder. Den lilla stund jag såg isen glänsa i skenet från röda lampor hade jag velat gråta, var nära att gråta, men tiden var för kort och jag stannade inte och tog in, tog inte ens en bild pga kylan och mobil med dåliga batterier, utan knatade på med min kasse med 2 st semlor och frukt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar