onsdag 10 januari 2024

Instagram.

 Är för aktiv på instagram. Kanske även här. Men framför allt på instagram. Lägger ut något hela tiden. Tar folks tid när de trycker sig genom mina stories. Allt pga den stora rastlösheten som kommit, som  trängt undan  den stora tröttheten. Iaf lite. Tagit delar av dess luftrum, ett moln eller något, eller mer passande skapat en glipa himmel i ett annars tjockt grått blött molntäcke. 

Chattar lite med de som kommenterar, kan inte låta bli att svara, vill hålla konversationerna igång och det räcker att de skickat en eld-emoji eller skratt-emoji, då startar jag ett samtal. Då försöker jag starta ett samtal, men får ett vänligt hjärta på mitt meddelande.

Är det för att jag är hungrig jämt? Hunger som ger energi? Visst kan det vara så? När magen är bra igen kommer jag bli slö och mätt och ligga jäst och lugn och inte längtan någonstans, inte längta efter något. Bara vara. I soffan framför nån film. Kanske läser jag en bok igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar