söndag 17 september 2023

Monsteran.

 Jag klippte av min stora Monstera. Jag skulle plugga, jag satt och svarade på en fråga, men reste mig, såg Monsteran. Den har haft problem, men inget akut, den är stor och otymplig, delas i två från roten. Båda ändarna var uppknutna på en ful stång i plast. Där var problemet. Så jag skulle bara snabbt få till det hela och det slutade med att jag klippte av den ena av de två stammarna och sen tog det hela en timme eller mer, kanske två, och blev inte bra och jag kände mig fångad i att lösa problemet och bytte plats med en annan Monstera och fick knyta fast den ena mot väggen för den bara hängde hjälplöst och den avklippta hamnade i vatten i en vas på köksbordet och det blev en obalans för fel kruka hamnade på fel plats och nu känns det och ser sämre ut än innan jag började. En ska ju inte ens röra krukväxter på hösten, det är på våren, med ljuset, de har en chans att läka vid stympning och slakt och nya ljusförhållanden som en ny placering innebär.  

Och allt jag skulle ha gjort var att svara på hur menscykeln ser ut och hur nervceller skickar nervimpulser till andra celler. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar