måndag 13 mars 2023

Geggan.

 Dagarna går. En på hälsocentralen knäckte till mig. En kiropraktor kanske. Sned i höften och i axlarna sa han att jag var. Jag var sned redan 2010, jag såg ut som quasimodo 2018. Gick med lätta steg därifrån, alldeles rak i höft och axlar, var sned innan jag kom hem. Över 13 år av snedhet kan nog bara knäckas bort kortvarigt. 

Har fått en hals igen. Det skedde medan jag låg ner sjuk och med ryggont. Jag som länge haft ett huvud på axlar har nu en helt normal hals mellan axlar och huvud.

Är mest bara gegga i skallen. Vill typ ha gegga i skallen. Mjuk varm gegga. Ser serien Community nu, flera avsitt per dag, ger mig in i deras färgglada värld som blivit mig så bekant. Ibland skrattar jag så jag gråter, skrattade en gång så magen började värka och jag inte kunde ta djupa andetag och googlade "plötslig huggande magvärk" och fick tarmvred och tarmcancer som svar, men mest bara går tiden inbäddad och invaggad i något som inte har krav. 

Väntar på provresultatet från provet i torsdags, har inget hopp om att det gick bra. Kanske var några av mina svar på en C-nivå, men andra riskerar vara på F. Hoppas på restuppgift, förtjänar kanske ett omprov. 

Var ute och åt råbiff med ostrongänget i fredags. Råbiffen var god. Satt på kanten och ville bara hem igen, hem till Community och det motståndslösa. Firade Fred som fyllde ett på lördagen, samma där, alla ljud, alla samtal, allt socker jag åt som fick mig att må illa. Christer fyllde år och jag var bjuden och skrev inte ens att jag inte orkar komma på kvällen. På söndagen gick jag och såg konst på Verket. Svartmålade röriga lokaler på en bakgata, trodde att jag skulle vara äldst men det var jag inte. De hade filmvisningar, en dator projicerad på en duk skulle visa filmen. När pilen åkte över den projicerade skärmen, stängde ned spotify, stängde ned en video som snurrat, såg jag att de hade The Lonely Cougar and The Heartbroken Stud öppen, blev generad. Varför köpte SVT den filmen? Såg filmerna, i pausen mellan hann jag med det allra sista av bokrean. Det kändes viktigt med bokrean i år, att jag ville se den, ville se böckerna ligga där, se de gula skyltarna med röd och svart text, men ryggen och förkylningen kom emellan och nu på dess sista dag hann jag se den. Det var få böcker, bara några bord, inte något jag ville ha. Handlade två pussel som var på nån annan rea. Gick tillbaka och såg de sista två filmerna. Den kvällen hade jag tvättid och det var så underbart, så tydligt och konkret och jag älskade bilden jag fick av mig själv med att springa upp ner till tvättstugan, byta maskiner och hänga på tork, att städa undan efter mig vid 21:20 då jag var klar. 

I natt ska jag jobba. Ska jobba på våning två nu, samtidigt som Jonna, så vi ska kunna plugga ihop när vi är lediga. Har semester nästa natt för pappa skulle komma pga läkartid men den ställdes in och istället för att ta tillbaka min semester så har jag den. Tänker att jag kan skriva manus då, förbereda för nästa film, men kommer bara lägga mig ner och låta hjärngeggan jag varit i de senaste veckorna sluka mig helt och fullt. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar