onsdag 29 mars 2023

Buss nummer två.

 Tog buss nummer 2 idag. Den går en krokig väg och stannar inte vid sjukhuset där jag brukar gå av. Buss nr 2 stannar en hållplats före sjukhuset, den stannar vid Universum. Jag väntade egentligen på ettan, den skulle komma när som helst, den går rakt ner till sjukhuset. Rakt ner för en backe, sen två hållplatser, sen på den tredje framme. Men tvåan snurrar runt, krokigt och omständigt och det lockade mig denna dag, kändes som ett äventyr att få se Umeå från denna buss. Iaf tänkte jag det när den stod där framför mig och folk klev på. Jag skyndade på och bussen skyndade iväg. Rusade fram. Skakade och skallrade. Solen gassade och den vita snön gnistrade utanför. Tallar och granar stod glest med böljande snömassor mellan. Så kom hållplatsen Universum och jag klev av. Strosade hem, solen värmde och vinden kylde. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar