måndag 17 januari 2022

Natten före kursstart no2.

 Jag somnade inte om. Jag läste lite. Jag släckte. Mitt hjärta bultade till stressat. Jag tände. Läste lite till. Jag kände ivern, oron, rastlösheten stegra och tillslut gick jag till köket. Skar upp torrt bröd och satte igång ugnen, la brödet på gallret när ugnen var 100grader och gav mig på ett försök att förvandla det torra brödet till skorpor. 

Började lyssna på ett avsnitt av Bergmanpodden, om Marionetternas liv. Började koka knäck då jag har grädde och mandlar kvar. Satte mig vid datorn och började skriva på en ny film då jag trots mitt dramatiska avsked till min filmkarriär i ett tidigare inlägg, den för någon timma sen, just innan jag somnade, faktiskt ännu när drömmen om fler filmer, ännu tror att jag ska lyckas klämma in några till. Skriver. Kokar te. ställer plåten med knäck ute på balkongen. Börjar lyssna på ett nytt avsnitt av Bergmanpodden, nu Viskningar och rop. Tar in plåten med den stelnade knäcken, äter av den. Tänker: din jävla odisciplinerade grisjävel som inte kan låta bli sötsaker, inte konstigt att du är där du är i livet.

Klockan är nu 05:00. Har varit vaken sen kl 00:10. Somnade antagligen just efter 00:00. Sov iofs till kl 14 igår, tolv timmar djup sömn. Drömde om den där mannen som tyckte om mig, som ville vara med mig, han som var porrstjärna och trots att jag var ett dåligt knull ville ha mig och det trots, eller kanske pga att han försörjer sig på att just knulla. Nåja, han finns ju inte. Han fanns i min dröm. Den där huden jag tog på kände värmen av tog jag aldrig på eller kände aldrig värmen av. Så konstigt med drömmar, det finns nog ingen som han och det är tråkigt för mig. 

Här kommer iaf fler bilder ur den film jag spelade in i somras. Kanske ska den hete De dumpade. De som dumpas. De dumpades midsommar. De nobbade. De nobbades midsommar? Jag vet inte.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar