onsdag 5 januari 2022

En dag i januari.

 Gick ut och gick. Har det som mål. En promenad varje dag. -7 skulle det vara. Det kändes kallare. Luften bestod av nästan frusna droppar som la sig över hyn och kläder. Min jacka blev frasig då den fångar upp dropparna och de fryst. För min jacka är fluffig. En dunjacka i vitt. 

Gick in på en stig i en skog. Den var lätt översnöad. Det blev tyst efter några hundra meter. Mjukt och tyst och de isande dropparna i luften var inte kvar. Det förstod inte jag då, jag trodde att jag vant mig, blivit härdad. När jag kom ut ur skogen och en vind nådde mig blev jag åter kall och isad. 

Inne i skogen hördes en hund. Jag såg skymten av en svartvit jycke och dess husse i färgglada kläder när jag vände mig om. Efter tag var de borta, de måste valt att gå en egen väg, göra en egen stig, kanske en stig de vet om brukar ligga där under snön. För jag hade inte sett några avstickar möjligheter. 

Gick förbi området där jag och min fantasison lever vårt fantasiliv. Tog foton. Gick hem genom Ålidhem. Lekte med tanken på nya områden för mitt fantasiliv. Jag drömde av vi bodde på de gårdar jag passerade.

Såg en man med två barn och en hund vars like jag aldrig sett. En grov spets, fluffig och grann. Som en kantig dvärgspets som blivit enorm.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar