söndag 16 januari 2022

Den långa sömnen.

 När jag vaknade såg det ut som att det börjat ljusna. Jag var ännu mycket trött och ville helst somna om. Såg efter vad klockan var och den visade 14:10. Jag hade vaknat i skymningen. Sovit i 12 timmar. 

Mindes en av nattens drömmar. Jag hade provspelat för en roll i en porrfilm. En barsk kvinna med blonderat hår, svart polo och svarta fyrkantiga glasögon gav mig feedback. Hon sa att jag var för stel, för rak svank, inte särskilt bra alls och hade ingen framtid inom porren. Han jag spelat mot, en gyllene ung man med mjuk varm hud över svällande muskler blev kär i mig, trots att jag varit usel, han ville umgås, pratade för min sak med castingkvinnan, han sa att jag kanske ändå hade något. Sen följde han mig ut. Han gick med mig när jag gjorde mina ärenden, en solig vårdag på ålidhem. Vi handlade mat och vi började planera ett hem ihop. Jag tänkte att det var ju underligt, att en porrstjärna skulle falla för mig, jag som är så dålig på sex. Jag undrade vad jag skulle säga till mina vänner om honom. Vi bar sedan möbler och krukväxter och han var naiv och rar och såg på världen med stora glupska ögon. Jag tänkte att jag nog var den ansvarsfulla i vår relation. 

Låg kvar en stund i sängen. Bara låg där. Förvånad över alla timmar som gått. Lite uppiggad över att ha varit åtrådd. Lite sorgsen över att det bara var i en dröm. Sträckte ut min hand med öronpropparna, skulle lägga dem i lådan, men armen var inte medgörlig, den gjorde inte som jag sa och jag orkade inte tjafsa, så jag släppte dem på golvet och när jag en stund senare satte mig och såg dem ligga där tänkte jag, vad konstigt, varför ligger de här på golvet? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar