onsdag 10 mars 2021

Kameran.

 Pappa gav mig en kamera. Igår gick jag och hämtade den på affären. Det var en promenad på 4,9 km dit. Han bakom kassan var en ung man och jag kände att jag nog inte träffat en ung man på väldigt länge, för jag blev lite kär. Sen Dök Johan upp som kund i kassan bredvid och det gjorde mig glad. På vägen hem träffade jag Frida Hammar, som jag svältfödd på mingel stannade och pratade med. En stund efter att vi skilts åt träffade jag Micke och hans fralla Bosse. Jag liksom högg fast i dem, ville bara prata och solen strålade över oss och när jag kom hem efter det som blev en milslång promenad var jag strålande glad över mina möten med han i kassan, Johan, Frida och Micke. Och just ja, innan jag kom hem så träffade jag även Signe, utanför hennes jobb där hon väntade på bussen. Pappa ringde på kvällen och ville se kameran, jag fick plocka fram den, sätta igång den och vrida och vända på dem framför hans ansikte på mobilen. Igår var en ganska underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar